torsdag 11 oktober 2012

Vacaciónes

Buenas noches,

Bloggens uppdatering har inte varit på topp på sistone men jag ska försöka förbättra mig. Nu har jag i alla fall lov eftersom jag inte behöver skriva alla proven denna vecka. Tiden spenderar jag genom att spela tennis, följa med mina värdföräldrar till olika ställen och genom att bara ta det lugnt. I tisdags följde jag med min oerhört sociala moster Lida till hennes jobb ungefär 1,5 timme utanför Portoviejo. Hon jobbar på den statliga institutionen Secretaria Nacional del Agua som arbetar med att fördela landets vatten till jordbruken. Jag fick följa med till en stor damm där jag fick lära mig många tekniska detaljer om hur dammar fungerar och sedan besökte vi olika jordbruk för att kontrollera att deras vatten håller kvalitet och att allt funkar som det ska. Dagen var lärorik och intressant.
Lida och jag utanför kontoret på landet.

Dammen kontrolleras därifrån.
Under regnperioden öppnas dammen och denna flod blir vattenfylld.

Tiden rinner förresten iväg väldigt fort här. Det är svårt att förstå att det redan är oktober, snart har det gått 1/6 av året även om det känns som om jag nyss kom hit. 10 månader är mindre än vad jag trodde. Mina planer för den nästföljande tiden är att jag har lov nu ett tag och sedan går jag i skolan ca en månad. Därefter den 20 november åker jag till Amazonas 6 dagar med YFU och får uppleva Ecuadors regnskog. Bara några få dagar senare ska jag troligtvis till Quito eftersom det är festival i huvudstaden då och jag kommer se tjurfäktning och äta marsvin, det blir spännande.

Chao.
Det känns som om det var igår jag stod på Arlanda och sa farväl till mina kära föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar