måndag 22 oktober 2012

En lyckad helg

De senaste fyra dagarna har jag spenderat mycket tid med en kompis till mig som heter Paulo. Vi lärde känna varandra genom att han är min värdsysters på g och har spenderat rätt mycket tid i huset. Han ville introducera mig till några av sina kompisar och allmänt visa mig lite omkring så jag packade en väska och bodde hos honom från torsdag tills idag söndag kväll. Hans hus är med ecuadorianska mått mätt obeskrivligt stort och fint vilket gjorde det enkelt att trivas där. Det är ironiskt hur jag bara någon dag innan hade skrivit här i bloggen hur jag gärna ville ha ett biljardbord hemma i Sverige och sen åker jag hem till honom och det första jag snubblar in i är ett fullfjädrat biljardbord. Sen har hans familj och släkten som också bor innanför samma mur tre stycken pooler, tennisbana och minifotbollsplan. I det här landet kan man minst sagt säga att  man verkligen har klasskillnader att tala om.

Vi gjorde en mängd olika aktiviteter som jag tyvärr inte har tid att skriva om just nu men sammanfattningsvis var det en riktigt kul helg. Imorgon återkommer jag till skolan efter två veckors lov vilket faktiskt ska bli riktigt roligt. Jag tror att det är skolans Olympiska spel som står på schemat vilket jag inte riktigt vet vad innebär men det ska nog bli kul.
Paulo och hans biljardbord.
Förutom pooler, tennisbana och minifotbollsplan finns det studsmatta och karuseller på tomten också. 
Vi spenderade en dag på stranden med lite folk där jag bland annat åt en väldigt god Banana Split.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar