måndag 13 augusti 2012

Packar

 Med mindre än cirka 36 timmar till avresa har jag börjat packa. Det är svårare än vad man tror att packa för ett år. Eftersom jag är rätt lång även med svenska mått mätt kommer jag vara väldigt mycket längre än medelecuadorianen. Därför kommer jag inte ha möjligheten att köpa kläder i Ecuador vilket innebär att de två väskorna jag packar måste innehålla kläder för alla väder. Lämpligt nog ligger ju dock Ecuador på ekvatorn och har inga årstider förutom regn eller icke regnperiod så det är ändå relativt enkelt att välja vilka kläder jag ska ha med mig. Min resväska fylls därför med sommarkläder som shorts, t-shirts, skjortor och badbyxor men även mycket annat.
Jag har också hunnit säga hejdå till släkten de senaste dagarna. Ikväll blir det sista gången jag träffar mina kompisar också. På bilden under här är det jag och mormor från någon dag sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar