söndag 26 augusti 2012

Livet på en pinne

Buenas Noches!

Idag vaknade jag tidigt och åt frukost för att åka till Portoviejos egna köpcentrum El Paseo Shopping med pappan i jakt efter en mobiltelefon. Detta köpcentrum skiljer sig helt från Portoviejos vanliga gatukultur och med dess moderna stuk skulle man kunna tro att det var en amerikansk mall. Hur som helst köpte jag mig en mobiltelefon där som jag kommer använda här i Ecuador för att ringa inhemska telefonsamtal osv. Det blev en Nokia 100, exakt som jag ville ha det.


Därefter köpte vi en glass som var oerhört god. Glassen här är rätt lik den svenska både vad det gäller pinnglass och kulglass men den är väldigt mycket billigare. En vanlig god pinglass kan kosta ca 0.50$ alltså 3-4 kronor!!!

När glassen var uppäten begav vi oss till stranden, dock inte samma strand som förra gången. Förra gången var vi vid en strand nära en stad där det kryllade av folk. Denna gången åkte vi iväg lite längre till en fiskeby som hade en lång, folktom och jättefin sandstrand! Vi var där och tumlade runt i Stilla Havsvågorna i flera timmar innan vi åt middag på en god restaurang för att sedan återvända hemåt. Denna gången glömde jag inte kameran så nu får ni se hur den Ecuadorianska kusten ser ut!

Det finns massor av dessa fåglar längs kusten. Jag är rätt dålig på fågelnamn men visst är detta en pelikan..?

Sjöstjärnor finns det gott om

Lutar mig mot en av de många fiskebåtarna som åkte ut lite senare. Vi köpte med oss helt nyfångad fisk hem sedan.



Solnedgång över risodlingar på vägen hem

Fortsatt solnedgång


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar