lördag 25 augusti 2012

Äntligen helg

Det är äntligen fredag!!! Även om skolan har varit rolig har det varit ansträngande denna veckan. Skolan börjar kl 07.00 varje dag och det tar minst en halvtimme att åka till skolan beroende på hur mycket man genar på motsatt körbana eller inte.. Därför går jag upp ca 05.30 och sen är jag inte hemma förren 17-18 någon gång. Egentligen slutar skolan 12.30 varje dag men jag tränar dans på eftermiddagarna i skolan vilket gör att jag stannar där rätt länge och blir väldigt trött på kvällarna.

Vad det gäller dansen så kommer jag inte dansa 30:e augusti längre utan 14:e september är det nya datumet. Jag blandade ihop datumen tidigare med en annan skolgrej. Hur som helst kommer dansen genomföras i Portoviejos Casa de la Cultura, alltså kulturhuset.

Nu på söndag ska jag spela en tennisturnering med pappan så vi har övat rätt mycket för att det ska gå bra. Jag tror att vi ska både lira dubbel och singel. Det ska bli superkul.

Ikväll ska vi till min systers skola som har invigning av deras Olympiska Spel. Jag har på denna dryga veckan lärt känna min värdfamilj rätt bra och jag är verkligen supernöjd med dem. Alla är jättetrevliga och vi har gjort många kul saker, igår t.ex. lärde jag min syster spela Vändtia. Vi använde kortleken jag fick av min moster Agneta så om du läser detta Agneta kan jag säga att kortleken har kommit väl till hands. Det roliga med den kortleken är att istället för en bild på valören av kortet står det en fras på spanska och en svensk översättning. Min värdfamilj tyckte det var roligt att försöka sig på svenska med den.

Det här inlägget blev väldigt osammanhängande men jag är trött så det får förklara saken. Hur som helst; ha en bra helg Sverige! Här kommer lite bilder.

Mitt schema som en klasskompis skrev ner åt mig. Det är mycket kemi (Química) eftersom jag tydligen går en kemi-inriktning

Tennisbanan ligger på en familjs tomt och här är skylten som sitter ovanför huset.
Tennisbanan


Den hemmasnickrade men oerhört charmiga bilen Johny har. Säkerhetsbälten och liknande är självklart bortmonterade.

Odling av plátano, Ecuadors svar på potatis. Det liknar en banan men går att använda till allt; chips, mos, grilla, krossa, you name it. Det är tillsammans med ris obligatoriskt att äta minst två gånger per dag. 



1 kommentar:

  1. Haha! Väldigt bra att kortleken kommer väl till hands, ska berätta för mamma :) Diggar också Johnys bil, personlighet varar längst även om den nu inte har säkerhetsbälten... Det verkar som du har det bra och lär dig massa - mycket kul att läsa om dina äventyr!
    Ha det så bra! kram kram

    SvaraRadera