torsdag 16 augusti 2012

Framme i Quito!!!



Åkte fyra på morgonen hemifrån och planet gick 6.25 från Arlanda till Amsterdam. I Nederländerna mötte jag andra YFU-are från Norge, Danmark och Finland. I gaten till flyget mot Quito kontrollerade bland annat knarkschäfrar väskan vilket var spännande. Jag satt ensam och hade fönsterplats under båda resorna så kunde se ut när vi närmade oss Sydamerika och flög över Venezuela, Colombia och sen Ecuador. Väl framme i Quito åkte vi direkt till ett hotell som är relativt fräscht kanske 30-40 min från flygplatsen. De flesta som åkte hit med YFU är tyskar vilket är lite kul. Till middag fick vi någon sorts soppa serverat med popcorn (!) och juice. Sen fick vi även kyckling och ris. Alla vi skandinaver som åkte via Amsterdam var supertrötta under middagen för enligt vårt tidsschema var klockan 3 på natten så vi somnade rätt snabbt. 

Idag har jag ingen aning vad vi gör, förhoppningsvis får vi åka in till Quito och se oss omkring lite. Har förresten ingen adapter så min dator kommer dö relativt snart. Får vänta tills jag skaffat det innan nästa blogginlägg. Men hittills är allt superbra!

Det är lite kul förresten för när man diskuterar stereotyper här tycker många positivt om svenskar. Hoppas ecuadorianerna tycker samma sak när jag träffar dem och värdfamiljen om två dagar. 

Lägger upp bilder när jag har bättre internetconnection.

Hasta luego 


3 kommentarer:

  1. Spännande Carl Johan! Lycka till med resan till Porto Viejo. M&P

    SvaraRadera
  2. Hahah gud va kul!! På ankomstlägret till Chile var hälften tyskar x) haha hur många är ni totalt?? Hoppas du får det superbra nu! :D

    SvaraRadera