onsdag 12 september 2012

EXKLUSIVT ERBJUDANDE: Köp en bild på en kändis

Hola todos,

Nu ligger jag på min säng utmattad efter flera långa dagar här i Ecuador. I lördags var det dock en lugn vilodag där jag endast dansade på morgonen i två timmar, pratade med min kära svenska familj för första gången på skype och köpte en underbar oreobrownie glass som var sjukt god.

Dagen efter var jag bokstavligt talat uppe när en av de många tupparna som bor här gal. Jag åkte tillsammans med min värdpappa och två av hans tenniskompisar till en vacker by som heter Bahía. Vi tillbringade dagen med att spela tennis på den exklusiva tennisklubben belägen precis vid havet, omgiven av palmer. Tyvärr var det rätt dåligt väder så vi badade inte men nästa gång ska det bli av.

Tennisklubben i Bahía

Tennisklubben i Bahía
Kompis, kompis, värdpappa, jag
En väldigt konstig händelse inträffade när vi åt lunch sedan. Vi satt och pratade om Sverige och Stockholm när jag plötsligt blir knackad på axeln. Jag vänder mig om och ser en äldre ecuadoriansk herre titta på mig någon sekund innan han helt spontant frågar på klockren svenska: "Är du från Sverige?". Jag blir helt stum av förvåning och det tar ett tag innan jag famlar fram ett svar. När vi pratat en stund visar det sig att mannen har bott i Solna i 10 år medan han jobbade för något företag i Sverige, nu har han flyttat tillbaka till Ecuador och bor i Manta. Han var supertrevlig och nästa helg ska jag nog till Manta och spela tennis och då ska vi nog passa på att hälsa på den svensktalande ecuadorianen.

Jag och den svensktalande ecuadorianen. 
På tal om Sverige finner jag det roligt att ta reda på vad folk vet om vårt land. Sammanfattningsvis kan man säga att de flesta inte vet skillnaden på Sverige och Schweiz men de som väl vet någonting vet rätt mycket. I tenniskretsarna jag rör mig i har folk bra koll på Björn Borg, Mats Wilander, Stefan Edberg och Robin Söderling. Musikaliskt känner många till Abba, några känner till Roxette men hur många jag än har frågat har ingen ens hört talas om Robyn eller Swedish House Mafia. I Quito fanns det en restaurang som hette Absolut Vodka som var inredd med hundratals Absolut Vodka-flaskor, tror dock ingen vet att det är svenskt men det var roligt ändå.

Heja Sverige
Skolan rullar på med mycket arbete och spanskan blir bättre för varje dag som går. Jag ska dansa varje dag denna vecka innan den stora uppvisningen på lördag. Är jag nervös inför faktumet att jag om fyra dagar ska dansa inför hundratals människor? Svar ja. Idag utanför skolan stod förresten en man och sålde foton. Han hade foton på en mängd kända människor; Neil Armstrong, Barack Obama,  Katy Perry,  David Beckham och... Jag. Haha börjar bli en riktig kändis i min skola. Bilden är från El festival de inglés där jag står på scen och är i full färd att presentera något. Varför han tog den och vem han förväntar sig ska vilja köpa den är riktigt oklart men fortfarande: vill ni köpa en bild på superkändisen Carl Johan Casten Carlberg bör ni bege er till ingången till Colegio Portoviejo, Manabí, Ecuador. Ni får skynda er, efterfrågan är enorm...

2 kommentarer:

  1. Det är klart att vi vill ha en bild på vår nyblivna kändis..kan du skicka en?
    Kramar från dina beundrare

    SvaraRadera
  2. Lycka till på lördag!!!

    SvaraRadera