onsdag 7 november 2012

Valvaka med julstämning

Hej,

Just nu pågår valvakan förfullt för det amerikanska presidentvalet även här i USA. Min värdfamilj är inte lika intresserad som jag vilket har gjort att det är ensam valvaka på mitt rum men här är stämningen på top. CÑÑ visas med hög volym på tvn (CNN på spanska...), Aftonbladet, Twitter, Youtube & CNNs liveuppdater och en mängd godsaker ligger på sängen. Idag tog jag nämligen emot ett paket från Sverige fyllt med två efterlängtade böcker och godis som just nu hetsäts i allt snabbare takt samtidigt som nervositeten stiger. Just nu t.ex. skiljer sig partierna med endast ett par hundra röster i viktiga Florida vilket gör att chokladen går åt som smör i solsken. Eftersom jag har lite bättre tidsskillnad här än man har i Sverige har jag sett alla presidentdebatter och är överlag väldigt insatt vilket gör allt extra spännande. Återkommer kanske om valet längre ner i inlägget eftersom jag inte är supereffektiv när jag skriver detta och därför kommer nog mer hinna hända.
Godis och de två sista böckerna av "A song of Ice and Fire" (Game of Thrones). Som jag har längtat.
I söndags spelade jag en tennisturnering i samma stad som jag var tidigare i veckan, Manta, vilket jag faktiskt vann! Turneringen heter "Torneo Super Master Manta Beach" och jag spelade dubbel tillsammans med min värdpappa. Vi spelade hela dagen och tillslut stod vi som glada men trötta segrare. Det var jätteroligt och vi fick en fin pokal som nu står på mitt rum.
Woho, segerbild! 
Denna pokal står nu på mitt rum och skiner.
Någonting väldigt oväntat hände för tre dagar sen när vi den 3 november julpyntade huset! Hela huset pryds nu alltså av tomtar, kransar och självklart en stor blinkande plastjulgran. För mig som i Sverige är van att alltid sätta upp julgran och det mesta julpyntet på kvällen den 23:e december blev det väldigt konstigt att se en pyntad julgran såhär tidigt. Jag tappade bokstavligt hakan och fick en väldigt konstig känsla av att någonting inte stämde. Nu har jag dock kommit över det hela och tycker är rätt trevligt med en lång jul.
En välpyntad julgran.
Förlåt för ett dåligt skrivet inlägg men är mitt uppe i valvakan. Herregud vad spännande detta är, Florida är sjukt jämnt. Är ändå 85% säker på att Obama tar hem det här. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar