lördag 1 september 2012

Botaniska trädgården

Äntligen helg och ikväll skulle spenderats på en karaokebar med familjen men istället har jag blivit sjuk och ligger hemma och vilar. Det är inget allvarligt dock, bara ont i halsen och feber. Har inte riktigt energin att skriva ett långt inlägg men skolveckan har varit rätt bra, idag var vi på Portoviejos botaniska trädgård som jag lägger upp lite bilder ifrån. Imorgon ska jag om jag är frisk till Manta, en stor hamnstad 40 minuter härifrån. På onsdag ska alla YFU-are tillbaka till Quito för att ta emot lite papper och sånt, det ska bli kul att se alla igen.

I will also answer a comment:

Travis White31 augusti 2012 01:54

"Hi Juan Carlos --

You look like you're having a lot of fun. When are you going to start writing your blog in Spanish?

Muchos krams,

Suellen & Travis"



Hi, it is so nice that you are reading my blog. I have actually been thinking of writing in English because I know that you are some Americans who may be interested in reading. Today I am sick so I do not have the energy to write a longer post but some other time I can defiantly do it if you would be interested. Writing in Spanish will though be a bit difficult both for me and for everyone reading this blog so I will skip that haha :)



Till alla andra som kommenterar vill jag återigen tacka och säga att det är jättekul att veta att ni läser bloggen!!


Tog med kameran till skolan idag, denna staty står utanför skolan och är rätt fin.

Katedralen ligger mitt emot skolan och är väldigt fin. Dock pratar alla hela tiden om hur farligt det är att ta upp kameran på gatorna så jag kunde inte ta en bättre bild på den än såhär. Någon gång ska jag dock försöka igen.

Jag och en klasskompis i Botaniska trädgården. Karolina är den jag hänger mest med i min klass. Lägg även märke till den oerhört fula skoluniformen; en vit dåligit sittande skjorta som är för kort i armarna för mig så att jag måste ha den uppkavlad tillsammans med ett par dåligt sittande jeans.


Botaniska trädgården

Botaniska trädgården

3 kommentarer:

  1. vent..... Quito på onsdag?! fikk du mail?

    SvaraRadera
  2. åh nej krya på dig!!!!

    SvaraRadera
  3. Blommor på Botaniska, dans varje dag, tjejer-bara tjejer överallt, kareoke, konferencier, allt detta på bara några veckor........ tänk så det kan bli ibland ;)

    Krya på dig!

    SvaraRadera