torsdag 6 september 2012

Att dansa med höfterna är en konst

Skolan rullar på med fortsatt dansträning på eftermiddagarna. Jag tränar 14-15 salsa vilket är relativt enkelt och kul! Det enda svåra för mig är att röra höfterna bra vilket har gjort att jag fått i hemläxa att stå framför spegeln och göra olika övningar för att bli mjukare i höfterna. Det är tur att ni som läser denna blogg befinner er hundratals mil härifrån så ni slipper se spektaklet...

Efter salsan fortsätter jag dansa men nu står koreografin på schemat. Vet inte vilken sorts dans det är, ibland skulle man nästan kunna kalla det akrobatik istället för dans då vi gör mycket olika slängningar med folk över huvudet och runt på flera olika sätt. Detta övar vi på ett stengolv vilket gör att man får en del blåmärken osv även om ni kanske förstår att det inte är jag som blir runtslängd haha.

På gympan fick vi reda på att vi även där ska börja dansa så det blir, till vad jag antar är mammas förtjusning, tredje dansen för mig haha. Vi har inte börjat öva på den ännu men fått se en video på hur dansen utfördes av Bolivias danslandslag.

Om en timme tar jag bussen till Quito för att typ bekräfta mitt visum, kommer dock komma hem på fredag så det blir en kort resa. Adios!

Quito from above, senast jag var där.

1 kommentar:

  1. Ser hur vackert ut som helst! Vill också åka dit :P
    kram från kusin Christina

    SvaraRadera