tisdag 4 september 2012

Chévere

Äntligen är jag frisk. De senaste dagarna har jag spenderat i min säng med ett flertal filmer och US Open på tvn. I söndags när jag kände mig hyfsat frisk följde jag med till den stora hamnstaden Manta dryga trekvart ifrån Portoviejo. Vi såg inte så mycket av staden utan vi handlade mest men några foton tog jag ändå. På onsdag kväll åker jag till Quito för att fylla i några papper angående visumet och sen åker vi hem på torsdag kväll.

Eftersom inte så mycket har hänt på sistone vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om men när jag tänker på det finns det en uppsjö av ämnen jag skulle kunna skriva uppsatser om som jag inte nämnt särskilt mycket i bloggen. Några exempel är:

- Ecuadorianska maten
- Portoviejo och dess tvivelaktiga infrastruktur
- Djur & natur
- En vanlig dag för mig
- Hur ecuadorianska ungdomar är/vad de tycker om att göra
- Skolan
- Ecuadorianernas musiksmak

Blir ni alldeles till er av spänning när ni hör dessa ämnen och tycker att jag borde skriva om något dem får ni gärna kommentera vilket i kommentarsfältet. 


En närbild på mitten av Ecuadors flagga. 

Manta, hamnen skymtas i bakgrunden.

Ytterligare en bild från Botaniska Trädgården.

1 kommentar:

  1. Kan det vara en blivande flickvän vi ser på bilden, calle?
    Hoppas du har det bra man!

    SvaraRadera